Ditt meddelande har skickats!


Top Header
Du är här: Startsida - Nyheter - Glamour i baren – Sverigelansering av Paris Hiltons senaste succé



Glamour i baren – Sverigelansering av Paris Hiltons senaste succé

2010-11-28 07:21:00
”Rich”, ett mousserande vin på designer cans, såldes i över en miljon de första fyra månaderna efter lansering. Runt om i världen, på paparazzibilder i magazine och på trendsiter, kunde man se innefolket läska sig med prosecco serverad i guldfärgade burkar. Paris Hilton, en av världens mest kända glamourprinsessor stod för marknadsföringen. Nu lanseras Rich även i Sverige.



Kvalitetsdruvor från italienska vinodlare i Veneto-regionen och en andra jäsning enligt fastställda regler innebär att Rich framställs precis som en bubblig prosecco. Men vin på burk, kan det verkligen funka?

– Absolut, faktum är att burkarna skyddar vinet från ljus på ett helt annat sätt än när det är tappat på flaska. Det ger en mycket positiv effekt på vinets kvalitet, säger Mikael Sjödahl på Svenska Vinhuset, importören som bestämt sig för att sprida partystämning och glamour även till svenska krogar och barer.

– I många andra länder har Rich blivit en riktig snackis och synonymt med fest och de allra trendigaste. Svenska restauranger och barer brukar ligga långt fram när det gäller att snappa upp vad som är på gång, precis som deras gäster. Jag tror det är många som redan före den svenska lanseringen känner igen både de designade burkarna och varumärket Rich.

Svenska Vinhuset samarbetar med flera av landets ledande grossister och lanseringen av Rich startar på en hemlig plats i landet inom kort. Kanske blir det på din nattklubb, bar eller restaurang?

– Först ut är produkterna Rich Secco, Rich Secco Rosé och originalet Rich Venice. Serveras enkelt, iskallt och bubblande direkt ur iögonenfallande designer cans. Den mycket speciella förpackningen gör även Rich till något av en självsäljande produkt. Har några gäster beställt, kan man vara rätt säker på att fler undrar vad det är och vill prova, menar Mikael.

Svenska Vinhuset har specialiserat sig på drycker med karaktär och som vill ge gästerna mer än bara påfyllning i glaset. En av företagets produkter är den estniska ölen Viru som i oktober blev belönad med silvermedalj i World Beer Championship i Chicago.

– Svenska marknaden kan vara tuff, det gäller att sticka ut och ha en tydlig image. Vi har valt ut ett sortiment som förstärker gästens upplevelse av besöket. Jag vågar påstå att nya Rich kommer att bli ett mycket gott exempel på hur gäster återberättar sin kväll för andra, och drar nya besök till nattklubben, restaurangen eller baren, avslutar Mikael.


Fakta
Rich Secco, produceras på gleradruvan (tidigare kallad proseccodruvan) på samma sätt som annat proseccovin av hög kvalitet. Volym 20 cl, alkohol 10,5 %)

Rich Venice, serveras till exempel som cocktail eller aperitif, gjord på prosecco smaksatt med italienska kryddor och apelsiner. Volym 20 cl, alkohol 6,2 %)

Rich Rosé, bubbelrosé gjord på rabosodruvan. Luftig doft och smak av hallon och jordgubbar. Volym 20 cl, alkohol 10,5 %)

Länk till Svenska Vinhuset >> www.swedwine.se >>





Bli Prenumerant
GRATIS! Gör som över 33.000 kollegor. Få fribiljetter till mässor, intressanta branschnyheter & jobberbjudanden via vårt månadsutskick!




Avregistrera min email
Facebook

Gilla oss på Facebook och få dom senaste nyheterna, spännande jobberbjudanden och inbjudningar till mässor.

 

 

 

 

 


 

Om Hotell- & Restaurangtorget

Hotell & Restaurangtorget grundades 2006 och är idag Sveriges största marknadsplats för alla som är verksamma inom hotell- restaurang-, café-, storkök- och fastfoodbranschen.

Här finns en branschguide där du hittar alla leverantörer av alltifrån kassasystem till restaurangutrustning till komplett hotellinredning.

Här söker du & hittar din personal. Med nyhetsbrevet håller vi dig uppdaterad på vad som händer i branschen när det gäller nya produkter och tjänster. I forumet diskuteras allt mellan himmel och jord.

Kort & gott. Här hittar du allt du behöver till din rörelse, på ett och samma ställe!

Eftersom man inte är bättre än sin sista omelett så får du gärna höra av dig om du har synpunkter på hur vi kan göra Hotell- & Restaurangtorget ännu bättre!

Med positiva hälsningar

Daniel Spendrup
daniel@hrtorget.se
035 - 12 30 56

 


ANNONSERA PÅ HRTORGET
 

Epost: info@hrtorget.se

 

Telefon : 035 - 12 30 56

Hotell- & Restaurangtorget
Kristinebergsvägen 15
302 42 Halmstad

Sitemap