Ditt meddelande har skickats!


Top Header
Du är här: Startsida - Nyheter - Öka lönsamheten i din restaurang med ett "Waitercall System"



Öka lönsamheten i din restaurang med ett "Waitercall System"

2009-08-12 06:45:45
Ett viktigt moment i en restaurang är att minimera tiden som gästerna få vänta på sin mat, dels för att få nöjda gäster men även för att öka omsättningen på bord och därmed även öka den totala lönsamheten. Ofta uppstår brister i kommunikationen mellan servis och kök som i sin tur påverkar gästen intryck av restaurangen negativt, men med "nygammal" teknik som länge varit populär på krogar i USA, så finns det nu en lösning på problemet.


Med ett "Waitercall System" så behöver servispersonalen inte längre missa varm mat som står färdig i luckan och kockarna kan enkelt påkalla servisens uppmärksamhet när frågor ang en beställning uppstår.

Systemet fungerar på så sätt att köket har en sändare med knappar för varje kollega i servisen. Servisen i sin tur har en mottagare som påminner om en personsökare, i fickan eller fäst i sitt bälte. När maten är klar så trycker kocken på knappen vilket gör att mottagaren i fickan vibrerar och därmed signalerar att det är dags att bege sig till köket. Detta gör att gästerna slipper irriterande plingande från köket, personalen kan spendera mer tid med gästen och gästerna kommer i sin tur att vara mer nöjda när det är dags att betala notan.

Det finns tre olika signaler som kockarna kan skicka ut, en vibration indikerar att nu är maten klar, två vibrationer att kocken har frågor ang en beställning och tre vibrationer som indikerar att det verkligen är dags att inställa sig i köket.

Peter Tegelberg på generalagenten, Easytouch, berättar : -" Att arbeta med den här typen av system har länge varit självklart för många restauranger i USA men konstigt nog så är det är inte förrän nu som allt fler krögare i Sverige har fått upp ögonen för det här sättet att förenkla kommunikationen mellan servis och kök.
Många av våra kunder har snabbt märkt en radikal skillnad i både sjunkande lönekostnader och ökad omsättning efter att systemet har installerats.

I takt med det den rådande ekonomin så har krögare blivit tvungna att se över sitt sätt att arbeta och efterfrågan på våra system ökar, allt eftersom krögarna sprider budskapet vidare till varandra.
Systemet är mycket väl lämpat för stora restauranger där avståndet mellan matsal och kök ofta är långt men även mindre restauranger som vill hålla ner personalkostnaden och som vill ge sina gäster en så bra middagsupplevelse som möjligt.

För att läsa mer om "Waiter Call System" så kan du besöka www.easytouch.se >> eller ringa Easytouch på telefon: 0707-709601





Bli Prenumerant
GRATIS! Gör som över 33.000 kollegor. Få fribiljetter till mässor, intressanta branschnyheter & jobberbjudanden via vårt månadsutskick!




Avregistrera min email
Facebook

Gilla oss på Facebook och få dom senaste nyheterna, spännande jobberbjudanden och inbjudningar till mässor.

 

 

 

 

 


 

Om Hotell- & Restaurangtorget

Hotell & Restaurangtorget grundades 2006 och är idag Sveriges största marknadsplats för alla som är verksamma inom hotell- restaurang-, café-, storkök- och fastfoodbranschen.

Här finns en branschguide där du hittar alla leverantörer av alltifrån kassasystem till restaurangutrustning till komplett hotellinredning.

Här söker du & hittar din personal. Med nyhetsbrevet håller vi dig uppdaterad på vad som händer i branschen när det gäller nya produkter och tjänster. I forumet diskuteras allt mellan himmel och jord.

Kort & gott. Här hittar du allt du behöver till din rörelse, på ett och samma ställe!

Eftersom man inte är bättre än sin sista omelett så får du gärna höra av dig om du har synpunkter på hur vi kan göra Hotell- & Restaurangtorget ännu bättre!

Med positiva hälsningar

Daniel Spendrup
daniel@hrtorget.se
035 - 12 30 56

 


ANNONSERA PÅ HRTORGET
 

Epost: info@hrtorget.se

 

Telefon : 035 - 12 30 56

Hotell- & Restaurangtorget
Kristinebergsvägen 15
302 42 Halmstad

Sitemap