Clarion Hotel nu sina gäster en"> Clarion Hotel satsar på nyckel och chatt via mobilen


Ditt meddelande har skickats!


Top Header
Du är här: Startsida - Nyheter - Clarion Hotel satsar på nyckel och chatt via mobilen



Clarion Hotel satsar på nyckel och chatt via mobilen

2018-09-27 13:23:48
Som första nordiska hotellkedja erbjuder Clarion Hotel nu sina gäster en chat-funktion. Utöver chat, kan gästerna nu använda mobilen för både in- och utcheckning, betalning och dessutom som nyckel för att låsa upp rummet.


Hotellbranschen har länge legat efter transportföretagen i reseindustrin. Inom både flyg och tåg har man kommit betydligt längre med utvecklingen. Att hotellen inte hunnit ikapp tidigare beror till stor del på komplexa back office-system. Men nu är alltså tekniken på plats och Clarion Hotel är först ut med flera nya tjänster som definitivt kommer underlätta för hotellgästen.

- Vi vill med automatiseringen ge möjlighet till ett mer differentierat gästbemötande. De gäster som vill sköta allt via appen gör det och de som vill ha personlig service får det, säger Jessica Castegren, Head of Marketing & Communication Clarion Hotel.

Clarion Hotel ser också nya möjligheter att låta personalen bli mer personlig i gästbemötandet. Då fler administrativa uppgifter automatiseras ger det personalen större möjligheter att skräddarsy och tillgodose gästernas personliga önskemål.

Funktionerna som rullas ut på kedjans hotell är följande:

  • Chat-funktion: Gästen får via Nordic Choice Hotels-appen tillgång till en chat där han eller hon får direktkontakt med receptionen utan att stå i långa telefonköer.
  • In- och utcheckning: Redan på väg till hotellet kan gästen checka in via appen för att sedan gå rakt upp till sitt rum. Likaså vid utcheckning - ett klick och sedan är det klart.
  • Betalning: Appen stödjer både kreditkort och Apple Pay.
  • Mobil nyckel: Istället för det elektroniska nyckelkortet håller du upp din mobil emot dörren. Den mobila nyckeln är tillgänglig i appen.

Detta är också ett steg i målet om att knyta gästerna närmare via lojalitetprogrammet Nordic Choice Club. De nya funktionerna är alla tillgängliga via Nordic Choice Hotels-appen.

Chat:en är en utveckling av den nya concierge-servicen ALICE som är  ett driftssystem för hotellbranschen som ansluter alla avdelningar på hotellet med en plattform för all personalkommunikation och gästförfrågningar. Förra året förvärvade ALICE GoConcierge, en leverantör av concierge-mjukvara, för att utvidga sin teknik och sitt utbud av kundtjänster. Avtalet med Nordic Choice Hotels är ALICEs andra stora företagsavtal efter Grupo Posadas S.A.B. de C.V., Mexikos största hotellkedja.






Bli Prenumerant
GRATIS! Gör som över 33.000 kollegor. Få fribiljetter till mässor, intressanta branschnyheter & jobberbjudanden via vårt månadsutskick!




Avregistrera min email
Facebook

Gilla oss på Facebook och få dom senaste nyheterna, spännande jobberbjudanden och inbjudningar till mässor.

 

 

 

 

 


 

Om Hotell- & Restaurangtorget

Hotell & Restaurangtorget grundades 2006 och är idag Sveriges största marknadsplats för alla som är verksamma inom hotell- restaurang-, café-, storkök- och fastfoodbranschen.

Här finns en branschguide där du hittar alla leverantörer av alltifrån kassasystem till restaurangutrustning till komplett hotellinredning.

Här söker du & hittar din personal. Med nyhetsbrevet håller vi dig uppdaterad på vad som händer i branschen när det gäller nya produkter och tjänster. I forumet diskuteras allt mellan himmel och jord.

Kort & gott. Här hittar du allt du behöver till din rörelse, på ett och samma ställe!

Eftersom man inte är bättre än sin sista omelett så får du gärna höra av dig om du har synpunkter på hur vi kan göra Hotell- & Restaurangtorget ännu bättre!

Med positiva hälsningar

Daniel Spendrup
daniel@hrtorget.se
035 - 12 30 56

 


ANNONSERA PÅ HRTORGET
 

Epost: info@hrtorget.se

 

Telefon : 035 - 12 30 56

Hotell- & Restaurangtorget
Kristinebergsvägen 15
302 42 Halmstad

Sitemap